AKTUALNO V KNJIŽNICI: ŠOLSKO LETO 2020/2021

TEHNIŠKI DAN ZA SEDMOŠOLCE: KAM Z ODPADKI?

Ali veš?

– da povprečno v življenju človek ustvari 33 ton gospodinjskih odpadkov ?
– da je kar 2/3 vseh odpadkov mogoče predelati oz. znova uporabiti?
– da le 36 % odpadkov v Sloveniji zberemo ločeno?
– da se je v zadnjih 20 letih količina komunalnih odpadkov povečala za trikrat?
– da traja 450 let, da razpade plastenka?

O vsem tem in še o marsičem smo se pogovarjali sedmošolci na tehniškem dnevu z naslovom Kam z odpadki. Ker je obisk zbirnega centra za odpadke odpadel, smo tehniški dan v celoti opravili v šoli. Na delavnici gospe Kosaber smo se pogovarjali o odpadkih, njihovem ločevanju in recikliranju, na delavnici gospe Kurnik smo izdelovali velike tridimenzionalne črke iz odpadne embalaže ter jih poslikali, na delavnici gospe Sotler pa so učenci predelovali stare jeans hlače: 7. a so izdelovali verižice, 7. b lovilce sanj in 7. c table za sporočila. Na tehniškem dnevu smo bili zelo ustvarjalni in se tudi naučili veliko novega.

7. a, b in c

MEDNARODNI MESEC ŠOLSKIH KNJIŽNIC

Mednarodno združenje šolskih knjižničarjev je leta 2007 razglasilo mesec oktober za mednarodni mesec šolskih knjižnic. Letošnji poteka pod geslom “Iskanje poti do zdravja in dobrega počutja”. Knjige res prispevajo k zdravju, saj z njo urimo svoje možgane, krepimo domišljijo in tako razvijamo pismenost in splošno razgledanost, šolski knjižničarji pa so pomemben člen med učencem, učitelji in starši. Vabimo vas, da tudi v tem mesecu obiščete šolsko knjižnico, saj vas tam čaka knjižna uganka, s katero si lahko prislužite lepo nagrado. Vabljeni v šolsko knjižnico po knjige ali kar tako.

ZVITOREPKINA KNJIŽNA KAZALA

V 2. a bi radi dobro brali. Zato je potrebna vaja, vaja in še enkrat vaja. Vsako jutro nam učiteljica Darja prebere zgodbico in tudi tokrat nam jo je. To je bila Lisičja zgodba, kjer smo spoznali zvito lisico Lenušo, ki spretno pretenta svoje prijatelje, da bi zasedla pomemben položaj v gozdnem zboru. Toda nekega dne jo njena zvitost pusti na cedilu. Zgodba nam sporoča, da se ne splača iskati bližnjic na račun drugih, da bi hitreje prišli do lastnega uspeha. Tudi mi jih ne bomo in bomo še naprej vadili, da bomo brali tekoče in dobro. V pomoč nam bo prav gotovo tudi lisička Zvitorepka, ki smo jo skupaj s knjižničarko Urško izdelali z veliko vztrajnosti in natančnosti. Le poglejte, kakšna krasna kazala so nastala!
Učenci 2. a

KNJIŽNA KAZALA DREJČEK IN TRIJE MARSOVČKI IN NACIONALNA IZMENJAVA KNJIŽNIH KAZALK

Trije nenavadni navihanci z Marsa noč za nočjo obiskujejo malega Drejčka. Spoprijateljijo se z njim in ta jim mora razlagati najrazličnejše zemeljske stvari, ob katerih so vedno bolj začudeni, saj ne vedo, kaj so topovi, puške, vojna in prelivanje krvi. Z marsovčki obišče nenavadni planet Mars in spozna, da so tam odnosi med ljudmi pravičnejši in lepši … Knjiga Drejček in trije marsovčki pisatelja Vida Pečjaka je eno njegovih najbolj priljubljenih del za otroke, ki je izšlo že davnega leta 1961, a je še vedno priljubljeno med učenci. Tudi letos ga četrtošolci prebirajo za prvo domače branje. Odlomek so prebrali v učilnici, še enega v knjižnici, nato pa so se odločili, da za nacionalno izmenjavo knjižnih kazalk v knjižnici izdelajo vesoljsko plovilo z marsovčkom na čelu. Kako nam je uspelo, preverite na spodnjih fotografijah. Upamo, da bodo kazala prejemnikom na eni izmed slovenskih šol prav tako všeč, kot so nam.
Učenci 4. b

TEHNIŠKI DAN ZA 6. RAZRED: PAPIR

Prvi papir so naredili na Kitajskem pred okoli 2000 leti iz odpadnega materiala.  Prvi papir je vseboval tudi svilo, bombažne krpice, travo, bambus in druge sestavine. Na tehniškem dnevu z naslovom Papir so šestošolci podrobneje spoznali papir in njegovo praktično uporabo v vsakdanjem življenju. Udeležili so se treh delavnic in ena je potekala tudi v šolski knjižnici pod vodstvom knjižničarke Urške Sotler. Učenci so papir spoznali še z umetniške plati. Izdelovali so namreč voščilnice z uporabo novih tehnik, novih postopkov ter tako spoznali, da tudi za izdelavo voščilnice lahko porabimo dve uri. Na tehniškem dnevu so se učenci naučili veliko novega in se v prijetnem vzdušju tudi zabavali.

PRVOŠOLCI PRVIČ V ŠOLSKI KNJIŽNICI

V torek, 15. septembra, malo pred dnevom zlatih knjig, je naša šolska knjižnica doživela prav poseben obisk. Prvič v tem šolskem letu in tudi prvič nasploh so jo obiskali naši prvošolci. Da bi se jim prvi obisk šolske knjižnice kar najlepše vtisnil v spomin, smo jim pripravili topel sprejem. Pozdravila jih je šolska knjižničarka, ki jim je predstavila našo knjižnico, v kateri domuje prav poseben čuk, ki opozarja otroke, če so preveč glasni tako, da jih potreplja po rami. Veste, da včasih pride v knjižnico tudi volk, ki si je tako želel naučiti brati, da se je najprej odpravil v šolo, nato v knjižnico, potem pa še v knjigarno, da si je kupil prav posebno zbirko pravljic. Nismo ga sicer srečali, smo pa prebrali pravljico o tem učenem volku z naslovom Tiho, tukaj beremo! Učenci so pravljico poslušali z napetimi ušesi in uživali v podobah iz pravljičnega sveta.
Vsak prvošolec je nato v dar prejel knjigo Slavka Pregla Smejalnik in cvililna zavora ter knjižno kazalo v obliki živali, ki jim bo v pomoč pri branju zgodbic in pravljic skupaj s svojimi starši.
Knjižničarka Urška Sotler

8. SEPTEMBER, MEDNARODNI DAN PISMENOSTI

Pismenost je sposobnost branja in pisanja ter zmožnost razumevanja vsakdanjih sporočil. Mednarodni dan pismenosti vsako leto znova opominja, da je kljub razvoju v več državah stopnja pismenosti še vedno nizka.
Pismenost v enem jeziku ni več dovolj. Svetovni jeziki se širijo, jeziki marginaliziranih družb umirajo. Generalna direktoricaUnesca Audrey Azoulay je opomnila, da danes na svetu obstaja okoli 7000 živih jezikov. Jezik za posameznika predstavlja orodje za komunikacijo, vseživljenjsko učenje in vključenost v družbo ter v delovno okolje. Prav tako pa je jezik po njenih besedah tesno povezan z identiteto, kulturo, svetovnimi nazori in izkustvenimi sistemi.
“Danes po svetu več kot 260 milijonov otrok in mladostnikov ni vključenih v šole. Šest od desetih otrok in mladostnikov, okoli 670 milijonov, ne doseže minimalnih spretnosti pismenosti in računanja; 750 milijonov mladih in odraslih še vedno ne zna brati in pisati – od tega sta dve tretjini žensk.”
“Ko se enkrat naučiš brati, boš večno svoboden,” je v 19. stoletju zapisal osvobojeni temnopolti ameriški suženj in borec za opustitev suženjstva Frederick Douglass.
Svetovni dan pismenosti bodo po svetu zaznamovali s številnimi dogodki, v Sloveniji pa se bo začel NACIONALNI MESEC SKUPNEGA BRANJA, ki ga bomo z različni bralnimi dogodki v razredih in izven obeležili tudi na naši šoli.
Urška Sotler, knjižničarka

AKTUALNO V KNJIŽNICI: ŠOLSKO LETO 2019/20

poletavci

KROKODILJI ZOBOBOL IN ZAKLJUČEK BRALNEGA PRIZNANJA V 1. RAZREDU

Nekoč je ob reki Nil živel krokodil. Bil je pravi, veseljaški krokodil, a imel je eno zelo slabo lastnost. NIkoli, res nikoli si ni umil zob. Vse je bilo lepo in prav, dokler ga ni neko jutro zbudila kljuvajoča bolečina. Auuuuuuuuuuuuuuuuu! Kaj pa zdaj? Krokodili rabijo zobe, le kaj bi bilo, če bi mu vsi izpadli? Šment, nekaj bo treba ukreniti! Kaj? To smo ugotovili, ko nas je predzadnji dan šole obiskala knjižničarka Urška in nam odigrala lutkovno pravljico Krokodilji zobobol. Čestitala nam je, da smo prav vsi letos veliko brali, si izposojali knjige v šolski knjižnici in v Mišku Knjižku ter tako osvojili bralno priznanje.

BRATI POMENI POČETI PODVIGE: NACIONALNA IZMENJAVA KNJIŽNIH KAZAL
V letošnjem šolskem letu se naša šola udeležuje dveh izmenjav knjižnih kazal. Eno, mednarodno, smo s sosednjo Hrvaško že opravili, zdaj pa je bila na vrsti še slovenska, v katero smo bili vključeni učenci 3. a. Po prebiranju zgodbe Sovica Jokica spet joka smo se lotili dela. Uporabili smo staro, raztrgano knjigo, ki je bila že dalj časa odpisana in iz njenih listov ustvarili ljubke sovice. Vsaka sovica je drugačna, vsaka po svoje posebna. Dodali smo še verz Toneta Pavčka Brati pomen početi podvige … in naše sovice so pripravljene na pot na Osnovno šolo Rodica. Hkrati pa jih občudujemo na razstavi o Tednu pisanja z roko v 1. nadstropju naše šole. Komaj čakamo, da tudi mi prejmemo knjižna kazala od vrstnikov iz Rodice!
Učenci 3. a

TEDEN PISANJA Z ROKO 2020
Če nekaj zapišeš, je enako, kot bi dvakrat prebral. Tisto, kar zapišemo na roko, si dosti bolje zapomnimo kot tisto, kar preberemo. Pisanje z roko je izvirna človekova aktivnost in pomembna spretnost. Spretnosti pa razvijamo z vajo. Pri pisanju z roko se nam utrne več idej, ohranjamo pa tudi dolgotrajnejšo pozornost. S tem prispevamo k ohranjanju finih motoričnih spretnosti, ki so potrebne za večstranski razvoj osebnosti.
Letos smo se prvič odzvali na povabilo društva Radi pišemo z roko, da se udeležimo Tedna pisanja z roko. Potekal je od 20. do 24. januarja, ko so na šoli potekale številne dejavnosti, s katerimi smo spomnili na to pomembno motorično spretnost. Številni učitelji so se odzvali na povabilo knjižničarke, da z različnimi aktivnostmi pristopijo k aktivnem sodelovanju v tednu pisanja z roko. Veliko dejavnosti smo izvedli v času podaljšanega bivanja, nekaj pa pri pouku na razredni in predmetni stopnji. Nastali so zanimivi izdelki, ki smo jih na koncu razstavili na hodnikih naše šole in opozarjajo na pomen pisanja, estetsko vrednost pisave ter povezavo med umetnostjo in pisano besedo.
Osrednji dogodek tedna pisanja z roko je bila delavnica izdelave umetniškega izdelka z uporabo lepopisja. Z nekaj preprostimi triki smo učencem pokazali, da lahko navadna pisava z umetniškim dodatki postane lep umetniški izdelek.
Učenci 2. razredov so se v okviru pouka podali v šolsko knjižnico, kjer so spoznali, kako je nastala knjiga, nato pa postali pravi srednjeveški pisarji, saj so prejeli vsak svojo inicialko, sami pa so jo morali čim lepše okrasiti ter zapisati svoje ime.
V podaljšanem bivanju 2. b so se spomnili, da kmalu prihaja Valentinovo, zato so se odločili izdelati slike za mamice, kamor so zapisali, zakaj jih imajo radi.
Učenci podaljšanega bivanja 2. c so se spraševali, kdaj so srečni. Svoje misli so zapisali na liste, ki smo jih kasneje sestavili v njihovo srečno rožo.
V 6. b si je učiteljica likovne umetnosti zamislila, da bi z učenci ponovno ilustrirala slikanico Jorgeja Bucaya Priklenjeni slon. Učenci so slikanico prebrali, si ogledali ilustracije, potem pa se lotili dela. Vsak učenec je ilustriral in zapisal del besedila, vsak malo po svoje, pa kljub temu z enotno rdečo nitjo. Vsaka ilustracija je posebna, vsaka pisava prav tako.
V letošnjem šolskem letu se naša šola udeležuje izmenjave knjižnih kazal z OŠ Rodica. Po prebiranju zgodbe Sovica Jokica spet joka so se učenci 3. a lotili dela: ustvarili so knjižna kazala, kjer so uporabili staro, raztrgano knjigo ter dodali še verz Toneta Pavčka Brati pomen početi podvige …
K tednu pisanja z roko je pristopila tudi interesna dejavnost Pravljična ustvarjalnica. Mentorici sta se odločili, da likovno ustvarjanje povežeta s pisanjem na roko. Po branju zgodbe o črkah in besedah ter o imenih so učenci ustvarili pisana imena ter zapisali, katera beseda je tista, ki jih najbolje opiše.
Gledališka ustvarjalnica naše šole se je že na začetku šolskega leta odločila pripraviti predstavo, ki vključuje besede in črke. To je zanimiva zgodba o najbolj dolgočasni knjigi na svetu avtorja Andreja Rozmana Roze. Vsaka črka je črka s karakterjem in to so prenesli tudi na rekvizite in sceno za predstavo, ki so jih izdelali v tednu pisanja z roko.
Učenci podaljšanega bivanja 2. a se šele učijo pisanja velikih in malih črk. Želeli smo, da se spomnijo čim več besed, ki se začenjajo na posamezno črko. Pri nekaterih jim je šlo zelo dobro, pri drugih pa malo manj. Njihove zapise smo povezali tudi z slikovno abecedo, kipa so jo ustvarili učenci podaljšanega bivanja 4. in 5. razredov.
Abeceda v slikah, ki je nastala v podaljšanem bivanju v 4. in 5. razredih, bi prav gotovo lahko postala nov učni pripomoček naših najmlajših pri učenju črk. Učenci so prejeli sliko živali ali predmeta, ki so ga morali nato narisati v obliki črke.
Učenci podaljšanega bivanja 3. b so po branju Pike Nogavičke, ki se nikakor ne znajde v šoli, saj so njena pravila nekoliko drugačna kot pravila, ki se naj bi jih držala v šoli, razmišljali o tem, kakšna bi bila njihova sanjska šola. Zelo zanimiva, predvsem sladka, z veliko sladkarijami, picami in brez učenja.
Tudi učenci podaljšanega bivanja 3. a so se lotili inicialk. A tokrat so jih narisali sami. Svoje ime so okrasili z inicialko, jo izrisali, pobarvali ter dodali ostale črke svojega imena. Uporabili so domišljijo, kot se za prave srednjeveške iluminatorje spodobi.
Kot uvod v delavnico s skupnostjo učencev, ki smo jo omenili prej, smo nekatere učitelje naše šole prosili, da verz Toneta Pavčka zapišejo s svojo pisavo. Prav zanimivo je bilo ugotavljati, kateri učitelj ima kakšno pisavo in to je tudi zdaj, v času razstave najbolj oblegan pano, s strani učencev in učiteljev.
Ob zaključku tedna pisanja z roko smo na šoli pripravili obsežno razstavo, ki privablja mimoidoče učence, starše in učitelje. S svojo privlačnostjo pa spodbuja k pisanju z roko in prepriča, da se naslednje leto tednu pisanja z roko pridruži še več učencev in učiteljev. Idej je prav gotovo še veliko!
Koordinatorka: Urška Sotler

PRVA BRALNA URICA V PROJEKTU RADI BEREMO
Počitnice se približujejo in tako bo za vse nas tudi več časa za vse tisto, za kar med šolskim letom zmanjka časa. Za naše hobije, tudi za branje. Zato smo se tudi v tem šolskem letu odločili, da nadaljujemo z našim projektom Radi beremo. Danes, 24. 12., dan pred počitnicami, je bila na vrsti prva bralna urica. 2. ali 3. šolsko uro je bilo na vrsti branje; na šoli smo bili vsi zatopljeni v svoje knjige, ki smo jih prinesli od doma ali pa smo si jih izposodili v knjižnici. In zakaj smo brali ravno danes? Deloma zato, da s pisano besedo vstopimo v počitnice, ki se približujejo, deloma pa zato, da počastimo dan samostojnosti in enotnosti, državni praznik, ki ga praznujemo 26. decembra. S proslavo in z bralno urico smo tako na prijeten način obeležili ta pomemben dan za slovenski narod.

DROBNA BOŽIČNA PRESENEČENJA: delavnica za ustvarjalne
Ko staro leto jemlje slovo, nastopi adventni čas. Bližata se božič in novo leto. To je čas, ko se za trenutek ustavimo in se posvetimo sebi, družini, prijateljem in tistim, ki jih imamo radi. V tem času prižigamo svečke na adventnih venčkih, si praznično okrasimo dom, se z voščilnicami spomnimo tistih, ki bi jim radi polepšali leto ter se sprašujemo, kaj komu podariti. Na ustvarjalni delavnici z naslovom Drobna božična presenečenja so učenci, ki jih veseli ustvarjanje, izdelali nekaj drobnih pozornosti, s katerimi bodo polepšali dan družinskim članom ali prijateljem ob božičnih praznikih. Spoznali so nekaj novih tehnik, se srečali z novimi pripomočki, s katerimi je ustvarjalno delo lažje ter izdelali pet izdelkov: dekoracijo za vrata iz žepa starih kavbojk, venček iz slanega testa, voščilnice s štampiljkami in s pomočjo strojčka Sizzix, okrasek za smreko iz starih kavbojk ter obesek za verižico iz skrčljive plastike. Delo je potekalo v prijetnem, ustvarjalnem vzdušju, v zadovoljstvo mentoric, Darje Bastl in Urške Sotler. Naslednjič vabljeni v našo družbo tudi vi!

MEDNARODNA IZMENJAVA KNJIŽNIH KAZALK
V letošnjem šolskem letu smo se prvič vključili v mednarodni projekt izmenjave knjižnih kazalk Bookmark Exchange Project, ki ga v mesecu šolskih knjižnic organizira IASL Mednarodna zveza šolskih knjižnic. Projekt izmenjave knjižnih kazal vključuje šole z vsega sveta, ki nato izdelajo ročno narejena knjižna kazala poljubnih oblik. Ta kazala si nato šole po klasični pošti izmenjajo v jesenskem in zimskem času. Projekt izmenjave knjižnih kazal je preprost in zabaven način sklepanja novih prijateljev s pomočjo šolskih knjižnic po vsem svetu. V projekt so se vključili učenci 2. in 3. razredov, ki obiskujejo interesno dejavnost Pravljična ustvarjalnica. Sodelovali smo s šolo iz mesta Josipovac na Hrvaškem, od koder smo prejeli lepa kazala v obliki metuljev. Mi pa smo izdelali knjižna kazala, ki smo jih nato po pošti poslali na Hrvaško. Odločili smo se, da na njih upodobimo slovenske knjižne junake. Brali smo zgodbe o Krojačku Hlačku, Piku Dinozavru, Petru Nosu in drugih ter jih upodobili na kazalih. Nastala so lepa knjižna kazala, ki smo jih z veseljem poslali partnerski šoli. Veselimo se naslednjega leta in še kakšnih knjižnih kazal, ki jih bomo izdelali in tudi prejeli.
Mentorici: Urška Sotler in Simona Zupančič

PRAVLJIČNA URICA S PRVOŠOLCI V VESELEM DECEMBRU
December je prav poseben mesec. Pravljično vzdušje nas čaka na vsakem koraku. Doma, v šoli, v mestu Celju, ki je praznično okrašeno, pa tudi v šolski knjižnici. S prvošolci se v knjižnici pogosto srečujemo, v decembru pa sem jih povabila na prav posebni, pravljični obisk. Učenci so vstopili v okrašeno knjižnico, kjer so gorele lučke ter se v pravljičnem kotičku posedli na preprogo. Po prijetni zgodbi z naslovom Sneg, ki je postregla s številnimi zanimivimi preobrati, je sledilo ustvarjanje. Ker prvošolci že nestrpno pričakujejo sneg, so si izdelali snežaka na smučkah, ki ga rado zebe v ušesa, zato so mu nadeli naušnike za zimo. Prav zabavni snežaki so nastali. Ali so z njimi priklicali zimo, pa presodite sami!


USTVARJANJE ZA BAZAR S 3. A
Učenci 3. b tudi v podaljšanem bivanju radi ustvarjamo. Ko ob torkih obiščemo knjižnico, da bi prebirali knjige, nas vedno pozdravijo izdelki, ki jih z učenci izdeluje gospa Urška. Tako nas je povabila, da bi skupaj ustvarili nekaj izdelkov za bazar. Ni nam bilo potrebno reči dvakrat, saj smo vedeli, da nas čakajo pestri ustvarjalni dnevi. Kar nekaj srečanj je bilo potrebnih, da smo ustvarili krasne izdelke: to so bili mini škrati iz blaga, voščilnice z jelenčkom Rudolfom in table piši-briši z motivom snežaka. Prav gotovo so všeč tudi vam, tako kot so bili všeč obiskovalcem, ki so naše izdelke razprodali. Veselimo se naslednjega leta, ko bomo spet ustvarjali za naš tradicionalni božično-novoletni bazar!
Učenci OPB 3. a z učiteljem Tadejem Gregorcem

USTVARJANJE ZA BAZAR Z 9. A
V petek, 6. decembra, bo na naši šoli spet potekal že tradicionalni božično-novoletni bazar. Že od začetka šolskega leta razmišljamo, kaj zanimivega bomo na bazarju ponudili in v torek, 12. novembra smo zavihali rokave in se lotili dela. Tudi v šolski knjižnici je potekala delavnica, gostje so bili učenci 9. a, ki so izdelovali božične škrate, kakav s penicami in voščilnice. Krasnio izdelki so nastali in že zdaj vas vabimo, da se nam pridružite!

MOJ TELEFON V NOVI PREOBLEKI: DELAVNICA ZA NADARJENE
Ko pomislimo na gibanje in ritem, nam najprej pade na pamet glasba ali ples. A gibanje in ritem je mogoče upodobiti tudi pri slikanju s pomočjo črt, robov, oblik in barv. Prav to smo ustvarjali na umetniški delavnici za nadarjene, kjer smo s pomočjo črt, barv in linij ustvarili unikatni ovitek za mobitel. Najprej smo ga poslikali z barvami za tekstil in uporabili izbrane motive, nato pa ga tudi sami zašili. Naučili smo se uporabljati šivalni stroj in prav odlično nam je šlo od rok. Malo sta nam pomagali gospa knjižničarka in gospa Metka Založnik, ki se ji najlepše zahvaljujemo za pomoč. Ponosni smo bili na svoje delo in bomo ovitek za mobitel ponosno razkazovali in uporabljali. Delavnica je minila v prijetnem, kreativnem vzdušju in le želimo si lahko (tako mentorici kot tudi učenci), da bi jih bilo še več. Naslednjo delavnico z istima mentoricama lahko pričakujete v mesecu decembru, kjer bomo božično razpoloženi. Vabljeni v našo družbo!
Mentorici: Darja Bastl in Urška Sotler

NOČ V KNJIŽNICI 2019: V KRALJESTVU ŽIVALI
Končno se je zgodila noč, ki smo jo nekateri tretješolci, ki smo v lanskem šolskem letu osvojili bralno priznanje, nestrpno pričakovali. Kako razburljivo … noč v knjižnici! Kaj bomo počeli, kako se bomo imeli … Vse to nam je švigalo po glavi in končno smo dočakali petek 27. septembra in 18. uro, ko smo se polni pričakovanj zbrali na dvorišču naše šole. Staršem smo pomahali v slovo, jim zaželeli mirno noč in takrat se je začelo. Mentorji so nam razložili, kako bo noč v knjižnici potekala. Prav zabavno se je vse skupaj slišalo. Ustvarjalna delavnica, kuharska delavnica, lov na zaklad … Razdelili smo se v tri skupine: Mački Muriji, Sovice Oke in Pikiji Jakobi. Začeli smo s pravljico Prvi šolski dan, potem pa odšli vsak k svoji delavnici. Prebrali smo pravljice Neverjetna, a resnična zgodba o dinozavrih, Kako se je Roki naučil brati ter Oliver peče tortice. Na lovu na zakladu smo se zelo zabavali, iskali smo točke po celi šoli in na njih reševali uganke, iskali prave pisatelje pravim pravljicam, sestavljali naslovnico knjige ter se preizkusili v ugankah. Na ustvarjalni delavnici smo si izdelali vsak svojo lutko kužka, poslikali smo ga in sušili, da je bil kuža čim prej suh, nam pa bo služil za igranje doma. Da nismo ostali lačni, smo se prelevili v kuharske mojstre in si sestavili svojo pico. Sir, šunka, klobase, koruza, gobice, paprika in ščepec origana. Vsak si je sam sestavil svojo pico in bil tudi sam odgovoren za to, ali mu je pica teknila ali ne. Polni zanimivih izkušenj smo se zvečer zopet zbrali v telovadnici in se pripravili na filmski večer. Za uvod nam je gospa knjižničarka prebrala zanimivo zgodbo Sara prespi pri prijateljici, sami smo brali knjige, ki smo jih prinesli s seboj, nato pa je sledil zmenek z bikcem Ferdinandom na velikem platnu. Krepko čez polnoč se je film končal. Klepetanje je počasi pojenjalo in nekateri prej, drugi kasneje smo utonili v zaslužen spanec.
Naslednji dan smo bili pokonci že malo pred sedmo. S pomočjo raztegovalnih vaj smo se dokončno prebudili. Po zajtrku je bil čas, da spoznamo skritega gosta. Spoznali smo psičko Megi, sedemletno madžarsko vižlo, ki jo je na obisk pripeljala gospa Ksenija Novak. Obe sta članici društva Kosmati smrčki in izvajata terapijo s psi, obiskujeta šole, knjižnice, kjer jima učenci berejo. Tako je Megi z veseljem prisluhnila pravljici Čarli, ti si car, pokazala, kaj zna, izvedla nekaj trikov in navdušila vse nas. Samo še knjižna čajanka (brez čaja) o knjigah, ki jih trenutno beremo, finale lova na zaklad ter podelitev priznanj za udeležbo na Noči v knjižnici in na žalost se je le-ta končala.
Starši so nas že nestrpno pričakovali. Domov smo odšli z nasmehom na obrazu, saj je naša »živalska« noč v knjižnici odlično uspela in vsi smo se imeli čudovito!
Mentorji: Urška Sotler, Darja Bastl in Tadej Gregorc

PRVOŠOLCI PRVIČ V ŠOLSKI KNJIŽNICI

V torek, 17. septembra, na Dan zlatih knjig in ob začetku tekmovanja za bralno priznanje, je šolska knjižnica zažarela v polnem sijaju veselih in nadobudnih otroških lic. Prvič v tem šolskem letu so nas namreč obiskali naši prvošolci. Da bi se jim prvi obisk šolske knjižnice kar najlepše vtisnil v spomin, smo jim pripravili topel sprejem. Skupaj smo ugotovili, da je naša šolska knjižnica prostor, namenjen vsem učencem naše šole. Je majhna, a prav zato se v njej še toliko bolje počutimo, ko brskamo po knjigah in si jih izposojamo. A to pride na vrsto naslednji mesec!
Ker pa je včasih poslušati, kaj piše v knjigi, še zanimiveje kot listati po njej, je gospa knjižničarka otrokom prebrala zanimivo pravljico o tem, kaj se zgodi, če se želi volk naučiti brati, da bi se lažje spoprijateljil z živalmi na kmetiji. Ja, prav ste slišali! Volk iz pravljice Tiho, tukaj beremo!
Učenci so pravljico poslušali z napetimi ušesi in uživali v podobah iz pravljičnega sveta.
Vsak prvošolec je nato v dar prejel knjigo Škrat Kuzma dobi nagrado ter knjižno kazalo v podobi lubenice, ki jim bo v pomoč pri branju zgodbic in pravljic skupaj s svojimi starši.
Knjižničarka Urška Sotler