V času negotovosti, ki ga je po vsem svetu povzročila epidemija koronavirusa, so potovanja v tuje, neraziskane dežele bodisi prepovedana oziroma vsaj zelo otežena.
A k sreči nam to ne preprečuje, da se po svetu sprehodimo – in občudujemo njegove lepote – s prstom po zemljevidu, z listanjem po knjigah ali s klikanjem miške. Ob tem pa si morda naredimo zaznamke o navdušujočih destinacijah, ki bi jih nekoč želeli obiskati …

Idealna priložnost za tak skok v neznano se ponuja pri tradicionalnem projektu Evropska vas, ki ga na III. osnovni šoli vsako leto marca obeležimo s tehniškim dnem. Letos smo se podali na Malto, otoško državico v osrednjem Sredozemskem morju, ki je prava mešanica italijanske, britanske in afriške kulture s pristnimi, barvitimi vasicami, čudovito obalo, dih jemajočimi klifi, megalitskimi templji, starimi mestnimi jedri in okusno kulinariko.

Četrtkovo dopoldne smo posvetili preučevanju in spoznavanju Malte na sproščen in drugačen način, predvsem v okviru delavnic po razredih. V uvodnih urah so se učenci s pomočjo predstavitve in kratkih dokumentarnih filmov o Malti prepričali o pestrosti dežele, nato pa so zavihali rokave in se preizkusili v izdelavi številnih tipično »malteških« izdelkov.

Nastali so zanimivi izdelki: maketa značilnega malteškega avtobusa in samostoječi risani junak Popaj, tridimenzionalni prikaz reliefa otokov Malte, risbice malteških vitezov z mogočnimi meči, razglednice, risbe z motivi malteških hiš, vitezi in ladjice iz gline, značilni zeleni kaktusi izdelani iz kamenčkov, motivi rib iz gline, das mase in tulcev, lončki za pisala z motivi Orovega očesa, glinene sklede in čajne skodelice iz papirja, poslikane z malteškimi ljudskimi vzorci. Učenci so ustvarjali plakate z zanimivostmi o Malti, zloženke, turistične vodnike, zastavice in knjižna kazala. Nekateri so se preizkusili v šivanju ribic, kuhanju tipične pomarančne marmelade ter v peki skutnih in grahovih listnatih zvitkov, ki jih na Malti imenujejo »pastizzi«.

Dogajanje na šoli je tokrat spremljala filmska ekipa v sestavi učencev 9. a Tima Vengusta in Bora Grahka pod mentorstvom učiteljem Tadeja Gregorca in Anamarije Lah Šuster. Na njihovi »delavnici« so nastajali videoposnetki dogajanja v posameznih razredih, iz katerih bo po zaključni montaži pripravljen kratek video film. Ogledali si ga boste lahko na naši spletni strani.

Slikovne utrinke z našega tehniškega dne in fotografije razstave si lahko že ogledate v spodnji galeriji. Vabim vas, da si nastale izdelke ogledate tudi v živo na šolskem hodniku ter na zaključni prireditvi projekta na Glavnem trgu.

Vodja projekta: Helena Brezovnik

TEHNIŠKI DAN:

RAZSTAVA: