AKTUALNO V KNJIŽNICI: ŠOLSKO LETO 2019/20

poletavci

KROKODILJI ZOBOBOL IN ZAKLJUČEK BRALNEGA PRIZNANJA V 1. RAZREDU

Nekoč je ob reki Nil živel krokodil. Bil je pravi, veseljaški krokodil, a imel je eno zelo slabo lastnost. NIkoli, res nikoli si ni umil zob. Vse je bilo lepo in prav, dokler ga ni neko jutro zbudila kljuvajoča bolečina. Auuuuuuuuuuuuuuuuu! Kaj pa zdaj? Krokodili rabijo zobe, le kaj bi bilo, če bi mu vsi izpadli? Šment, nekaj bo treba ukreniti! Kaj? To smo ugotovili, ko nas je predzadnji dan šole obiskala knjižničarka Urška in nam odigrala lutkovno pravljico Krokodilji zobobol. Čestitala nam je, da smo prav vsi letos veliko brali, si izposojali knjige v šolski knjižnici in v Mišku Knjižku ter tako osvojili bralno priznanje.

BRATI POMENI POČETI PODVIGE: NACIONALNA IZMENJAVA KNJIŽNIH KAZAL
V letošnjem šolskem letu se naša šola udeležuje dveh izmenjav knjižnih kazal. Eno, mednarodno, smo s sosednjo Hrvaško že opravili, zdaj pa je bila na vrsti še slovenska, v katero smo bili vključeni učenci 3. a. Po prebiranju zgodbe Sovica Jokica spet joka smo se lotili dela. Uporabili smo staro, raztrgano knjigo, ki je bila že dalj časa odpisana in iz njenih listov ustvarili ljubke sovice. Vsaka sovica je drugačna, vsaka po svoje posebna. Dodali smo še verz Toneta Pavčka Brati pomen početi podvige … in naše sovice so pripravljene na pot na Osnovno šolo Rodica. Hkrati pa jih občudujemo na razstavi o Tednu pisanja z roko v 1. nadstropju naše šole. Komaj čakamo, da tudi mi prejmemo knjižna kazala od vrstnikov iz Rodice!
Učenci 3. a

TEDEN PISANJA Z ROKO 2020
Če nekaj zapišeš, je enako, kot bi dvakrat prebral. Tisto, kar zapišemo na roko, si dosti bolje zapomnimo kot tisto, kar preberemo. Pisanje z roko je izvirna človekova aktivnost in pomembna spretnost. Spretnosti pa razvijamo z vajo. Pri pisanju z roko se nam utrne več idej, ohranjamo pa tudi dolgotrajnejšo pozornost. S tem prispevamo k ohranjanju finih motoričnih spretnosti, ki so potrebne za večstranski razvoj osebnosti.
Letos smo se prvič odzvali na povabilo društva Radi pišemo z roko, da se udeležimo Tedna pisanja z roko. Potekal je od 20. do 24. januarja, ko so na šoli potekale številne dejavnosti, s katerimi smo spomnili na to pomembno motorično spretnost. Številni učitelji so se odzvali na povabilo knjižničarke, da z različnimi aktivnostmi pristopijo k aktivnem sodelovanju v tednu pisanja z roko. Veliko dejavnosti smo izvedli v času podaljšanega bivanja, nekaj pa pri pouku na razredni in predmetni stopnji. Nastali so zanimivi izdelki, ki smo jih na koncu razstavili na hodnikih naše šole in opozarjajo na pomen pisanja, estetsko vrednost pisave ter povezavo med umetnostjo in pisano besedo.
Osrednji dogodek tedna pisanja z roko je bila delavnica izdelave umetniškega izdelka z uporabo lepopisja. Z nekaj preprostimi triki smo učencem pokazali, da lahko navadna pisava z umetniškim dodatki postane lep umetniški izdelek.
Učenci 2. razredov so se v okviru pouka podali v šolsko knjižnico, kjer so spoznali, kako je nastala knjiga, nato pa postali pravi srednjeveški pisarji, saj so prejeli vsak svojo inicialko, sami pa so jo morali čim lepše okrasiti ter zapisati svoje ime.
V podaljšanem bivanju 2. b so se spomnili, da kmalu prihaja Valentinovo, zato so se odločili izdelati slike za mamice, kamor so zapisali, zakaj jih imajo radi.
Učenci podaljšanega bivanja 2. c so se spraševali, kdaj so srečni. Svoje misli so zapisali na liste, ki smo jih kasneje sestavili v njihovo srečno rožo.
V 6. b si je učiteljica likovne umetnosti zamislila, da bi z učenci ponovno ilustrirala slikanico Jorgeja Bucaya Priklenjeni slon. Učenci so slikanico prebrali, si ogledali ilustracije, potem pa se lotili dela. Vsak učenec je ilustriral in zapisal del besedila, vsak malo po svoje, pa kljub temu z enotno rdečo nitjo. Vsaka ilustracija je posebna, vsaka pisava prav tako.
V letošnjem šolskem letu se naša šola udeležuje izmenjave knjižnih kazal z OŠ Rodica. Po prebiranju zgodbe Sovica Jokica spet joka so se učenci 3. a lotili dela: ustvarili so knjižna kazala, kjer so uporabili staro, raztrgano knjigo ter dodali še verz Toneta Pavčka Brati pomen početi podvige …
K tednu pisanja z roko je pristopila tudi interesna dejavnost Pravljična ustvarjalnica. Mentorici sta se odločili, da likovno ustvarjanje povežeta s pisanjem na roko. Po branju zgodbe o črkah in besedah ter o imenih so učenci ustvarili pisana imena ter zapisali, katera beseda je tista, ki jih najbolje opiše.
Gledališka ustvarjalnica naše šole se je že na začetku šolskega leta odločila pripraviti predstavo, ki vključuje besede in črke. To je zanimiva zgodba o najbolj dolgočasni knjigi na svetu avtorja Andreja Rozmana Roze. Vsaka črka je črka s karakterjem in to so prenesli tudi na rekvizite in sceno za predstavo, ki so jih izdelali v tednu pisanja z roko.
Učenci podaljšanega bivanja 2. a se šele učijo pisanja velikih in malih črk. Želeli smo, da se spomnijo čim več besed, ki se začenjajo na posamezno črko. Pri nekaterih jim je šlo zelo dobro, pri drugih pa malo manj. Njihove zapise smo povezali tudi z slikovno abecedo, kipa so jo ustvarili učenci podaljšanega bivanja 4. in 5. razredov.
Abeceda v slikah, ki je nastala v podaljšanem bivanju v 4. in 5. razredih, bi prav gotovo lahko postala nov učni pripomoček naših najmlajših pri učenju črk. Učenci so prejeli sliko živali ali predmeta, ki so ga morali nato narisati v obliki črke.
Učenci podaljšanega bivanja 3. b so po branju Pike Nogavičke, ki se nikakor ne znajde v šoli, saj so njena pravila nekoliko drugačna kot pravila, ki se naj bi jih držala v šoli, razmišljali o tem, kakšna bi bila njihova sanjska šola. Zelo zanimiva, predvsem sladka, z veliko sladkarijami, picami in brez učenja.
Tudi učenci podaljšanega bivanja 3. a so se lotili inicialk. A tokrat so jih narisali sami. Svoje ime so okrasili z inicialko, jo izrisali, pobarvali ter dodali ostale črke svojega imena. Uporabili so domišljijo, kot se za prave srednjeveške iluminatorje spodobi.
Kot uvod v delavnico s skupnostjo učencev, ki smo jo omenili prej, smo nekatere učitelje naše šole prosili, da verz Toneta Pavčka zapišejo s svojo pisavo. Prav zanimivo je bilo ugotavljati, kateri učitelj ima kakšno pisavo in to je tudi zdaj, v času razstave najbolj oblegan pano, s strani učencev in učiteljev.
Ob zaključku tedna pisanja z roko smo na šoli pripravili obsežno razstavo, ki privablja mimoidoče učence, starše in učitelje. S svojo privlačnostjo pa spodbuja k pisanju z roko in prepriča, da se naslednje leto tednu pisanja z roko pridruži še več učencev in učiteljev. Idej je prav gotovo še veliko!
Koordinatorka: Urška Sotler

PRVA BRALNA URICA V PROJEKTU RADI BEREMO
Počitnice se približujejo in tako bo za vse nas tudi več časa za vse tisto, za kar med šolskim letom zmanjka časa. Za naše hobije, tudi za branje. Zato smo se tudi v tem šolskem letu odločili, da nadaljujemo z našim projektom Radi beremo. Danes, 24. 12., dan pred počitnicami, je bila na vrsti prva bralna urica. 2. ali 3. šolsko uro je bilo na vrsti branje; na šoli smo bili vsi zatopljeni v svoje knjige, ki smo jih prinesli od doma ali pa smo si jih izposodili v knjižnici. In zakaj smo brali ravno danes? Deloma zato, da s pisano besedo vstopimo v počitnice, ki se približujejo, deloma pa zato, da počastimo dan samostojnosti in enotnosti, državni praznik, ki ga praznujemo 26. decembra. S proslavo in z bralno urico smo tako na prijeten način obeležili ta pomemben dan za slovenski narod.

DROBNA BOŽIČNA PRESENEČENJA: delavnica za ustvarjalne
Ko staro leto jemlje slovo, nastopi adventni čas. Bližata se božič in novo leto. To je čas, ko se za trenutek ustavimo in se posvetimo sebi, družini, prijateljem in tistim, ki jih imamo radi. V tem času prižigamo svečke na adventnih venčkih, si praznično okrasimo dom, se z voščilnicami spomnimo tistih, ki bi jim radi polepšali leto ter se sprašujemo, kaj komu podariti. Na ustvarjalni delavnici z naslovom Drobna božična presenečenja so učenci, ki jih veseli ustvarjanje, izdelali nekaj drobnih pozornosti, s katerimi bodo polepšali dan družinskim članom ali prijateljem ob božičnih praznikih. Spoznali so nekaj novih tehnik, se srečali z novimi pripomočki, s katerimi je ustvarjalno delo lažje ter izdelali pet izdelkov: dekoracijo za vrata iz žepa starih kavbojk, venček iz slanega testa, voščilnice s štampiljkami in s pomočjo strojčka Sizzix, okrasek za smreko iz starih kavbojk ter obesek za verižico iz skrčljive plastike. Delo je potekalo v prijetnem, ustvarjalnem vzdušju, v zadovoljstvo mentoric, Darje Bastl in Urške Sotler. Naslednjič vabljeni v našo družbo tudi vi!

MEDNARODNA IZMENJAVA KNJIŽNIH KAZALK
V letošnjem šolskem letu smo se prvič vključili v mednarodni projekt izmenjave knjižnih kazalk Bookmark Exchange Project, ki ga v mesecu šolskih knjižnic organizira IASL Mednarodna zveza šolskih knjižnic. Projekt izmenjave knjižnih kazal vključuje šole z vsega sveta, ki nato izdelajo ročno narejena knjižna kazala poljubnih oblik. Ta kazala si nato šole po klasični pošti izmenjajo v jesenskem in zimskem času. Projekt izmenjave knjižnih kazal je preprost in zabaven način sklepanja novih prijateljev s pomočjo šolskih knjižnic po vsem svetu. V projekt so se vključili učenci 2. in 3. razredov, ki obiskujejo interesno dejavnost Pravljična ustvarjalnica. Sodelovali smo s šolo iz mesta Josipovac na Hrvaškem, od koder smo prejeli lepa kazala v obliki metuljev. Mi pa smo izdelali knjižna kazala, ki smo jih nato po pošti poslali na Hrvaško. Odločili smo se, da na njih upodobimo slovenske knjižne junake. Brali smo zgodbe o Krojačku Hlačku, Piku Dinozavru, Petru Nosu in drugih ter jih upodobili na kazalih. Nastala so lepa knjižna kazala, ki smo jih z veseljem poslali partnerski šoli. Veselimo se naslednjega leta in še kakšnih knjižnih kazal, ki jih bomo izdelali in tudi prejeli.
Mentorici: Urška Sotler in Simona Zupančič

PRAVLJIČNA URICA S PRVOŠOLCI V VESELEM DECEMBRU
December je prav poseben mesec. Pravljično vzdušje nas čaka na vsakem koraku. Doma, v šoli, v mestu Celju, ki je praznično okrašeno, pa tudi v šolski knjižnici. S prvošolci se v knjižnici pogosto srečujemo, v decembru pa sem jih povabila na prav posebni, pravljični obisk. Učenci so vstopili v okrašeno knjižnico, kjer so gorele lučke ter se v pravljičnem kotičku posedli na preprogo. Po prijetni zgodbi z naslovom Sneg, ki je postregla s številnimi zanimivimi preobrati, je sledilo ustvarjanje. Ker prvošolci že nestrpno pričakujejo sneg, so si izdelali snežaka na smučkah, ki ga rado zebe v ušesa, zato so mu nadeli naušnike za zimo. Prav zabavni snežaki so nastali. Ali so z njimi priklicali zimo, pa presodite sami!


USTVARJANJE ZA BAZAR S 3. A
Učenci 3. b tudi v podaljšanem bivanju radi ustvarjamo. Ko ob torkih obiščemo knjižnico, da bi prebirali knjige, nas vedno pozdravijo izdelki, ki jih z učenci izdeluje gospa Urška. Tako nas je povabila, da bi skupaj ustvarili nekaj izdelkov za bazar. Ni nam bilo potrebno reči dvakrat, saj smo vedeli, da nas čakajo pestri ustvarjalni dnevi. Kar nekaj srečanj je bilo potrebnih, da smo ustvarili krasne izdelke: to so bili mini škrati iz blaga, voščilnice z jelenčkom Rudolfom in table piši-briši z motivom snežaka. Prav gotovo so všeč tudi vam, tako kot so bili všeč obiskovalcem, ki so naše izdelke razprodali. Veselimo se naslednjega leta, ko bomo spet ustvarjali za naš tradicionalni božično-novoletni bazar!
Učenci OPB 3. a z učiteljem Tadejem Gregorcem

USTVARJANJE ZA BAZAR Z 9. A
V petek, 6. decembra, bo na naši šoli spet potekal že tradicionalni božično-novoletni bazar. Že od začetka šolskega leta razmišljamo, kaj zanimivega bomo na bazarju ponudili in v torek, 12. novembra smo zavihali rokave in se lotili dela. Tudi v šolski knjižnici je potekala delavnica, gostje so bili učenci 9. a, ki so izdelovali božične škrate, kakav s penicami in voščilnice. Krasnio izdelki so nastali in že zdaj vas vabimo, da se nam pridružite!

MOJ TELEFON V NOVI PREOBLEKI: DELAVNICA ZA NADARJENE
Ko pomislimo na gibanje in ritem, nam najprej pade na pamet glasba ali ples. A gibanje in ritem je mogoče upodobiti tudi pri slikanju s pomočjo črt, robov, oblik in barv. Prav to smo ustvarjali na umetniški delavnici za nadarjene, kjer smo s pomočjo črt, barv in linij ustvarili unikatni ovitek za mobitel. Najprej smo ga poslikali z barvami za tekstil in uporabili izbrane motive, nato pa ga tudi sami zašili. Naučili smo se uporabljati šivalni stroj in prav odlično nam je šlo od rok. Malo sta nam pomagali gospa knjižničarka in gospa Metka Založnik, ki se ji najlepše zahvaljujemo za pomoč. Ponosni smo bili na svoje delo in bomo ovitek za mobitel ponosno razkazovali in uporabljali. Delavnica je minila v prijetnem, kreativnem vzdušju in le želimo si lahko (tako mentorici kot tudi učenci), da bi jih bilo še več. Naslednjo delavnico z istima mentoricama lahko pričakujete v mesecu decembru, kjer bomo božično razpoloženi. Vabljeni v našo družbo!
Mentorici: Darja Bastl in Urška Sotler

NOČ V KNJIŽNICI 2019: V KRALJESTVU ŽIVALI
Končno se je zgodila noč, ki smo jo nekateri tretješolci, ki smo v lanskem šolskem letu osvojili bralno priznanje, nestrpno pričakovali. Kako razburljivo … noč v knjižnici! Kaj bomo počeli, kako se bomo imeli … Vse to nam je švigalo po glavi in končno smo dočakali petek 27. septembra in 18. uro, ko smo se polni pričakovanj zbrali na dvorišču naše šole. Staršem smo pomahali v slovo, jim zaželeli mirno noč in takrat se je začelo. Mentorji so nam razložili, kako bo noč v knjižnici potekala. Prav zabavno se je vse skupaj slišalo. Ustvarjalna delavnica, kuharska delavnica, lov na zaklad … Razdelili smo se v tri skupine: Mački Muriji, Sovice Oke in Pikiji Jakobi. Začeli smo s pravljico Prvi šolski dan, potem pa odšli vsak k svoji delavnici. Prebrali smo pravljice Neverjetna, a resnična zgodba o dinozavrih, Kako se je Roki naučil brati ter Oliver peče tortice. Na lovu na zakladu smo se zelo zabavali, iskali smo točke po celi šoli in na njih reševali uganke, iskali prave pisatelje pravim pravljicam, sestavljali naslovnico knjige ter se preizkusili v ugankah. Na ustvarjalni delavnici smo si izdelali vsak svojo lutko kužka, poslikali smo ga in sušili, da je bil kuža čim prej suh, nam pa bo služil za igranje doma. Da nismo ostali lačni, smo se prelevili v kuharske mojstre in si sestavili svojo pico. Sir, šunka, klobase, koruza, gobice, paprika in ščepec origana. Vsak si je sam sestavil svojo pico in bil tudi sam odgovoren za to, ali mu je pica teknila ali ne. Polni zanimivih izkušenj smo se zvečer zopet zbrali v telovadnici in se pripravili na filmski večer. Za uvod nam je gospa knjižničarka prebrala zanimivo zgodbo Sara prespi pri prijateljici, sami smo brali knjige, ki smo jih prinesli s seboj, nato pa je sledil zmenek z bikcem Ferdinandom na velikem platnu. Krepko čez polnoč se je film končal. Klepetanje je počasi pojenjalo in nekateri prej, drugi kasneje smo utonili v zaslužen spanec.
Naslednji dan smo bili pokonci že malo pred sedmo. S pomočjo raztegovalnih vaj smo se dokončno prebudili. Po zajtrku je bil čas, da spoznamo skritega gosta. Spoznali smo psičko Megi, sedemletno madžarsko vižlo, ki jo je na obisk pripeljala gospa Ksenija Novak. Obe sta članici društva Kosmati smrčki in izvajata terapijo s psi, obiskujeta šole, knjižnice, kjer jima učenci berejo. Tako je Megi z veseljem prisluhnila pravljici Čarli, ti si car, pokazala, kaj zna, izvedla nekaj trikov in navdušila vse nas. Samo še knjižna čajanka (brez čaja) o knjigah, ki jih trenutno beremo, finale lova na zaklad ter podelitev priznanj za udeležbo na Noči v knjižnici in na žalost se je le-ta končala.
Starši so nas že nestrpno pričakovali. Domov smo odšli z nasmehom na obrazu, saj je naša »živalska« noč v knjižnici odlično uspela in vsi smo se imeli čudovito!
Mentorji: Urška Sotler, Darja Bastl in Tadej Gregorc

PRVOŠOLCI PRVIČ V ŠOLSKI KNJIŽNICI

V torek, 17. septembra, na Dan zlatih knjig in ob začetku tekmovanja za bralno priznanje, je šolska knjižnica zažarela v polnem sijaju veselih in nadobudnih otroških lic. Prvič v tem šolskem letu so nas namreč obiskali naši prvošolci. Da bi se jim prvi obisk šolske knjižnice kar najlepše vtisnil v spomin, smo jim pripravili topel sprejem. Skupaj smo ugotovili, da je naša šolska knjižnica prostor, namenjen vsem učencem naše šole. Je majhna, a prav zato se v njej še toliko bolje počutimo, ko brskamo po knjigah in si jih izposojamo. A to pride na vrsto naslednji mesec!
Ker pa je včasih poslušati, kaj piše v knjigi, še zanimiveje kot listati po njej, je gospa knjižničarka otrokom prebrala zanimivo pravljico o tem, kaj se zgodi, če se želi volk naučiti brati, da bi se lažje spoprijateljil z živalmi na kmetiji. Ja, prav ste slišali! Volk iz pravljice Tiho, tukaj beremo!
Učenci so pravljico poslušali z napetimi ušesi in uživali v podobah iz pravljičnega sveta.
Vsak prvošolec je nato v dar prejel knjigo Škrat Kuzma dobi nagrado ter knjižno kazalo v podobi lubenice, ki jim bo v pomoč pri branju zgodbic in pravljic skupaj s svojimi starši.
Knjižničarka Urška Sotler



AKTUALNO V KNJIŽNICI: ŠOLSKO LETO 2018/19

ZAKLJUČEK BRALNEGA PRIZNANJA ZA 1. RAZRED Z RDEČO KAPICO
Veste, da tudi prvošolci berejo za bralno priznanje? Res je! Tudi oni doma s starši ali sami prebirajo pravljice, potem pa o njihovi vsebini pripovedujejo svojim učiteljicam. Zato smo v letošnjem šolskem letu tudi zanje pripravili zaključno prireditev bralnega priznanja, kamor smo povabili prav posebni gostji. To sta bili babica in rdeča kapica iz istoimenske pravljice. Prav gotovo ju pozna prav vsak otrok! A to nista bili čisto običajni babica in rdeča kapica. Babica je prav moderna, a čeprav je obdana z modernimi elektronskimi napravami, je nesrečna, saj ji zdravje peša, pa še zelo osamljena se počuti. Njena vnukinja rdeča kapica je preveč zaposlena, da bi jo obiskala. A nazadnje le pride in babici prinese … same napačne stvari. Le kaj dela v babičini košari copat? Pa metlica in ogledalo? Če ne veste, si oglejte igro, če se babica in rdeča kapica še kdaj oglasita na naši šoli!
Prvošolcem sta babica in rdeča kapica podelili bralna priznanja, za kar jim iskreno čestitamo. Upamo, da bodo še naprej ostali zvesti pravljicam, vsem pa želimo mnogo pravljičnih dni in dolgo vroče poletje!

ZAKLJUČNA PRIREDITE BRALNE ZNAČKE ZA ODRASLE V ŠOLSKEM LETU 2018/2019
Bralna značka za starše, stare starše, učitelje, prijatelje in znance je letos potekala sedmič. Bralno značko je osvojilo 41 odraslih. Odrasli so priporočila pošiljali po elektronski pošti in ob zaključku šolskega leta smo pripravili 7. brošuro z zbranimi priporočili, ki je lahko bralcem v veliko pomoč pri izbiri knjig za branje. Bralci so prav tako celo leto pred vsakimi počitnicami po elektronski pošti prejemali kupček priporočil, vso dogajanje pa so lahko spremljali na šolski spletni strani v zavihku Šolska knjižnica/Bralna značka za odrasle.

V tem šolskem letu smo pripravili tri srečanja v živo: knjižno čajanko s kaligrafskim pridihom, ki se je je udeležilo okoli 20 bralcev in na kateri smo se preizkusili v pisanju kaligrafske pisave, dobrodelno čajanko, kjer smo ustvarjali hobotnice za nedonošenčke in se je je udeležilo 12 bralcev ter zaključno prireditev, ko smo v goste povabili dijake in mentorje Gimnazije Celje – Center, ki so nam z delčkom ruskega večera popestrili prireditev z naslovom Iz Rusije z ljubeznijo. Zaključna prireditev nam je podala nekaj zanimivih utrinkov ruske literature v pesmi in recitaciji in je bila popoln zaključek pravljične, 7. sezone bralne značke na naši šoli. Bralcem smo podelili knjižne nagrade, priznanja in drobne pozornosti, ki jih bodo med počitnicami spomnile, da tudi naslednje šolsko leto »Beremo skupaj«.

Pohvale in spodbude tako zaključni prireditvi kot tudi projektu so bile številne in le upamo lahko, da bo naslednje leto še bolj številčno in bolj plodno ter da nas bo skupaj bralo še več.
Vodja projekta: Urška Sotler

ZAKLJUČEK PRAVLJIČNE USTVARJALNICE
Pa je za nami še eno leto interesne dejavnosti Pravljična ustvarjalnica. Glavni namen interesne dejavnosti je otrokom 2. in 3. razreda približati svet pravljic in jih nagovoriti k uporabi domišljije pri ustvarjanju. V prvem delu otroci poslušajo pravljico v bralnem kotičku naše knjižnice. Otroci opazujejo spremljevalne ilustracije in ponotranjijo zgodbo, v drugem delu pa na to temo ustvarjajo. V tem šolskem letu smo brali najrazličnejše zgodbe, primerne času, v katerem se je izvajala ura, otroci pa so v ustvarjalnem delu risali, barvali, izrezovali in izdelovali najrazličnejše izdelke, pa tudi reševali uganke, pisali pesmi in drugače poustvarjali. Ustvarjali smo za razstave, projekte in se vključevali v vse dejavnosti šole: razstava ob Cankarjevem letu, obisku Andreja Rozmana Roze, Evropska vas Španija …

V mesecu juniju pa smo pripravili zaključek krožka, kamor smo povabili tudi starše. Najprej smo skupaj s starši prebrali knjigo Ne le knjiga. Knjiga ni nikoli le knjiga. Lahko je pokrivalo, kocka ali pa celo stiskalnica za rože – domišljija ne pozna meja. Seveda pa vse knjige zmorejo nekaj prav čarobnega. Zmorejo doseči, da jih vzljubimo in jih imamo radi. Tudi mi imamo radi knjige in v tem šolskem letu smo to dokazali. Imamo pa radi tudi ustvarjanje in to smo skupaj s starši dokazali tudi na zaključku pravljičnega krožka. Ugotovili smo, da tudi starši radi ustvarjajo, le priložnost jim moramo dati.

Ob koncu zaključka smo učencem in staršem pokazali nekaj fotografij našega letošnjega pravljičnega leta ter jim podarili presenečenje – vsakemu svojo peresnico, ki naj jih spominja na leto pravljične ustvarjalnice.

Adijo, pravljični krožek, bilo je lepo!
Mentorja interesne dejavnosti: Urška Sotler, Tadej Gregorc

PRVE HOBOTNICE ZA MALE BORCE SO ŽE TU!
dav_vivid
Letošnji maj je bil kot nalašč za kvačkanje. Ideja o sodelovanju pri projektu Hobotnice za nedonošenčke, podpora v šoli, prvo srečanje, kvačkanje, drugo srečanje … Vse je potekalo tako hitro, da še danes težko dojamem.

Kot mamica nedonošenčka, ki danes obiskuje 3. razred naše šole, sem projektu Hobotnica sledila že nekaj let. Od 2013, začetki segajo na Dansko, se je razširil po vsem svetu. Zakaj hobotnice? Strokovna razlaga pravi, da so lovke podobne popkovnici in male borce spominjajo na čas v maternici.
Prvo srečanje v šolski knjižnici v začetku maja je bilo v znamenju spoznavanja. Zelo različno znanje kvačkanja, različne generacije, a ena sama velika želja, da izpod naših rok ustvarimo igračo za nedonošenčke. Z nekaj vaje in vztrajnosti so začele nastajati glave, dodajali smo lovke, 8 jih mora biti. Drugo srečanje smo posvetili šivanju obraza, polnjenju in zaključevanju. Že tam se jih je nabrala prava mala družinica. Prijetno druženje ob klepetu, štetju zank, vrst, lovk je kar prehitro minilo.
Zdaj svoje delo nadaljujemo doma. Dokončane hobotnice zbira v šolski knjižnici gospa Urška. Ko jih zberemo, pa jih odnesemo v porodnišnico.

Iskrena in velika hvala mentorici, gospe Nataši Šafarič, gospe Urški iz knjižnice, vsem, ki ste poklonili prejo, prijeli za kvačko, bili z nami in s tem dodali svoj košček za male borce ter podjetjema Odeja Škofja Loka in Filter za podporo projektu.
Urša Sreš, mamica tretješolca Nika

RAZSTAVA O PROJEKTU MEPI

Poznate projekt MEPI? Naši učenci so zelo aktivni v njem, zato ga spoznajte tudi vi! Razstavo o projektu je pripravila knjižničarka Urška Sotler in si jo lahko ogledate v pritličju šole (med učilnico slovenščine in računalništva.

OBISKAL NAS JE ANDREJ ROZMAN ROZA

V petek, 10. maja, je bil prav poseben dan za vse bralce III. osnovne šole Celje. To ni bilo še eno prosto dopoldne, ampak nagrada za vse tiste, ki poleg sodobnih medijev še vedno radi primejo v roke dobro staro knjigo in si z njo bogatijo besedni zaklad ter so tako uspešnejši v šoli. Po malem se z dobrimi knjigami vseskozi sami nagrajujemo. A eno izmed nagrad smo uspeli spoznati to dopoldne. To je bil naš gost, Andrej Rozman Roza. Pesnik, pisatelj, dramatik, igralec, režiser, komik, oče. Po krajši predstavitvi in nekaj odlomki njegovih pesmi, ki sta jih doživeto interpretirala osmošolca Lea in Žan Luka, je naš gost nadvse zabavno in humorno interpretiral svoje pesmi ter hkrati razkrival del svojega življenja. S svojim obiskom je pustil pečat –z interpretacijo in izborom besedil je znova dokazal, kako lep, sočen in vseobsežen je naš jezik tudi v sodobnejši, modernejši preobleki.

Ob njegovem nastopu so lahko uživali bralci od 2. do 9. razreda in mentorice bralnega priznanja. Roza je iz rokava stresal razne uganke, smešne in malo bolj resne pesmi ter nas navdušil s svojim smislom za humor in interpretacijo. Dokazal je, da je branje zabavno in obljubimo, da se drugo leto spet srečamo v še večjem številu.

V našo spominsko knjigo je zapisal: »Vsakič, ko pridem sem, so novi otroci, a enako prijetno vzdušje. Hvala, ker jih učite ljubezni do branja in znanja.«
Koordinatorka Tekmovanja za bralno priznanje: Urška Sotler

UMETNOST ZA VSAK DAN: USTVARJALNA DELAVNICA ZA NADARJENE

Umetnost ni sama sebi namen, ampak je lahko tudi uporabna. Umetniške slike najdemo na oblačilih, pohištvu, modnih dodatkih ter na predmetih, ki jih uporabljamo vsak dan. Klimt, Hundertwasser, Natasha Wescoat so umetniki, katerih dela pogosto najdemo tudi na uporabnih predmetih, zato sta se mentorici Darja Bastl in Urška Sotler odločili, da bodo na tokratni ustvarjalni delavnici nadarjeni učenci poslikali dva uporabna predmeta. Najprej smo se lotili izdelave unikatne toaletne torbice, ki jo lahko uporabljamo tudi kot peresnico. Sprednjo stran torbice so učenci v celoti poslikali z unikatno poslikavo z barvami za tekstil in kar nekaj natančnosti in vztrajnosti je bilo potrebne, da so nastale umetnine, ki jih vidite na spodnjih fotografijah. Barve za tekstil smo utrdili, da je torbica tudi pralna. Končno podobo ji je s šivalnim strojem dala knjižničarka in učenci so dobili izdelek, na katerega so vsi učenci nadvse ponosni in ki ga bodo z veseljem uporabljali vsak dan. Za piko na i pa so si izdelali še obesek za ključe in štiri ure je minilo v spoznanju, da umetnost za vsak dan ni mala malica, ampak se je potrebno za lep izdelek zelo potruditi. Učenci so bili nad svojim izdelkom navdušeni, delavnica pa je minila v prijetnem, kreativnem vzdušju in le želimo si lahko (tako mentorici kot tudi učenci), da bi jih bilo še več. Se vidimo v naslednjem šolskem letu!
Mentorici: Darja Bastl in Urška Sotler

SREČANJE S PISATELJICO MAŠO OGRIZEK

2. april vsako leto po vsem svetu praznujemo Mednarodni dan knjig za otroke, v aprilu pa praznujemo tudi Svetovni dan knjige in Dneve slovenske knjige, zato je priložnosti za druženja ob knjigi več kot dovolj. Knjige nam pomagajo, da ne hitimo, je zapisano v poslanici letošnjega Mednarodnega dne knjig za otroke. Knjige nas učijo opazovanja, vabijo nas, da sedemo. Ko listamo po knjigi in se mirno zatopimo v njeno vsebino, nas kar naenkrat ni več strah, da bi vse neopaženo zdrvelo mimo nas. Za hip smo se ustavili tudi boljši bralci iz 4. in 5. razredov ter se srečali s slovensko pisateljico Mašo Ogrizek. Zelo poučno je bilo srečanje z njo, saj smo ugotovili, kaj se podi pisatelju po glavi, ko piše knjige, kako poteka sodelovanje z ilustratorjem ter še veliko zanimivih stvari o njenih junakih. Urica je hitro minila in v veselje se je bilo srečati z njo. Upamo, da obiščemo Knjižnico pri Mišku Knjižku še kdaj.

GAUDIJEVI KUŠČARJI IZ 4. A

Danes nas je obiskala gospa knjižničarka, ker je bila gospa Robnik odsotna. Izdelovali smo kuščarje. Zakaj kuščarje? Ker v letošnjem šolskem letu spoznavamo Španijo in kuščarje umetnika Gaudija so značilni za Barcelono. Posušeno das maso v obliki kuščarja smo najprej pobrusili. Nato smo s svinčnikom narisali like. Nato smo kvadratke pobarvali s flumastri. Trudili smo se, da je bilo barvanje natančno, da so bili tudi kuščarji lepi. In res so bili vsi kuščarji prekrasni. Žal nam je le, da jih nismo smeli odnesti domov, ampak jih bodo na Evropski vas 8. maja prejeli tisti, ki bodo pravilno rešili križanko o Španiji. Delavnica nam je bila zelo všeč.
Učenci 4. a

REŠEVALI SMO MEGA KVIZ

Vsak je kje doma. V hiši, v bloku, na vasi, v mestu … Tam se počuti dobro in varno, blizu svojim domačim, tam živi, ustvarja in hrani svoje dragocenosti. Kje pa hrani svoje dragocenosti narod? Tiste iz preteklih obdobij v muzejih in galerijah. Narodna galerija je ena izmed ustanov, ki hrani umetnostne zaklade iz minulih obdobij. Slovenska Narodna galerija v letošnjem šolskem letu praznuje stoletnico, zato smo v letošnjem MEGA kvizu spoznavali njeno zgodovino, poslanstvo, umetnike in umetnine, ki jih hrani. Spoznali smo Narodno galerijo in našo najbolj znano slikarko Ivano Kobilco. Kviz smo reševali učenci 7. in 8. razreda.

SPOMLADANSKA KNJIŽNA ČAJANKA S KALIGRAFSKIM PRIDIHOM

Tekmovanje za bralno značko za odrasle ima na III. osnovni šoli zdaj že sedemletno tradicijo. Ravno toliko, da je postalo stalnica v šolskem prostoru in tradicionalno čas za sproščena druženja ob čaju in piškotih. Če se lahko ob tem kaj naučimo, še toliko bolje. Tokrat smo naše bralce povabili na spomladansko druženje s kaligrafskim pridihom. S pridom smo potrjevali rek, da je pero močnejše od orožja, čeprav o kakšnem bojevitem vzdušju ni bilo ne duha ne sluha. Kar 20 se nas je zbralo, da bi tokrat (kot se na čajanki sicer spodobi) malo manj kramljali, dosti več pa ustvarjali. Tokrat smo se bolj kot branju posvetili pisanju in ugotovili, da pisanje z roko še ni »out«, kot nas želijo mnogi prepričati. Mi smo živi dokaz za to. Zadali smo precej zahtevno nalogo: naučiti se pisati kaligrafsko pisavo Uncialo ter izdelati umetniški izdelek, sestavljen iz misli, zapisane v Unciali ter izdelek zaključiti z okrasjem v tehniki akvarel.
Knjižničarja Urška Sotler in Tadej Gregorc sta vsakemu udeležencu zagotavljala lep izdelek in prav vsi izdelki so to potrdili. Po dveh urah in pol smo odhajali domov zadovoljni, da smo preživeli krasen, sproščen večer, ki smo ga obogatili z ročnim delom, na katerega smo upravičeno ponosni.
Čas leti kot ptica, včasih pa se plazi kot polž, zagotovo pa je vedno tak, kot si ga sami naredimo. Naredili smo si čudovit večer in čas odlično izkoristili. Vabimo vas, da se nam naslednjič pridružite tudi vi!
Knjižničarka Urška Sotler

KALIGRAFSKO-LIKOVNA DELAVNICA ZA NADARJENE
Kaligrafija ali lepopisje je spretnost, ki so jo v srednjem veku obvladali le redki, a zaradi tega v takratni družbi bolj cenjeni posamezniki. Dandanes se kaligrafi ukvarjajo predvsem s posnemanjem starih pisav, ki dajejo vabilom, čestitkam, priznanjem, naslovom, listinam in raznim okrasnim predmetom poseben čar in lepoto.
Kaligrafsko-likovna delavnica za nadarjene, ki je potekala 8. marca v šolski knjižnici, je bila namenjena ljubiteljem lepopisja in ljubiteljem umetnosti, saj je izdelek, ki je nastal, združeval kaligrafsko misel in likovno ustvarjanje v tehniki akvarel. Učenci so se najprej pod mentorstvom knjižničarke Urške Sotler seznanili s pisavo uncialo in vsemi njenimi črkami. Kar nekaj vaje je potrebne, da lahko kaligrafsko pisavo lepo pišemo in večini je šlo pisanje odlično od rok. Po vaji črk in besed je sledil drugi del delavnice – likovni del. Učenci so misel, ki so si jo izbrali že doma, v kaligrafski pisavi unciali izpisali na akvarelni papir, nato pa misel okrasili z umetniškim okrasjem v tehniki akvarel. Likovni del delavnice je potekal pod mentorstvom Darje Bastl in je zaokrožil lep kaligrafsko-likovni izdelek, ki sodi na razstavo in nato v okvir. Razstavo izdelkov si lahko ogledate v 1. nadstropju naše šole.
Učenci in mentorici so si bili enotni, da je kaligrafsko-likovna delavnica odlično uspela. Učenci so uživali, mentorici pa sta bili zadovoljni, da so učenci pokazali veliko mero potrpežljivosti, natančnosti in veselja do dela.
RASTEM S KNJIGO V 7. A

V šolskem letu 2018/2019 že trinajstič poteka nacionalni projekt spodbujanja bralne kulture »Rastem s knjigo OŠ – izvirno slovensko mladinsko leposlovno delo vsakemu sedmošolcu«, ki ga izvaja Javna agencija za knjigo RS v sodelovanju s splošnimi knjižnicami, slovenskimi osnovnimi šolami, osnovnimi šolami s prilagojenim programom, zavodi za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami in zamejskimi osnovnimi šolami. Cilji nacionalnega projekta »Rastem s knjigo OŠ« so: spodbujanje dostopnosti kakovostne in izvirne slovenske mladinske leposlovne literature, promocija vrhunskih domačih ustvarjalcev mladinskega leposlovja, spodbujanje motivacije za branje pri šolarjih in njihovega obiskovanja splošnih knjižnic ter motivacija založnikov k večjemu vključevanju sodobnih slovenskih piscev v založniške programe za mladino ter povečevanje deleža izdanega izvirnega slovenskega mladinskega leposlovja.
Učenci 7. a so v petek, 8. marca, obiskali Osrednjo knjižnico Celje . V okviru projekta sedmošolci vsako leto ob obisku splošne knjižnice prejmejo v dar knjigo. Za osnovnošolce je bila izbrana knjiga pisateljice Nataše Konc Lorenzutti: Avtobus ob treh.
Kratek film o knjigi Avtobus ob treh si lahko ogledaš TUKAJ.


USTVARJALNO VZDUŠJE NA PREŠERNOV DAN V 2. A

V četrtek, 7. 2. 2019, smo imeli v šoli kulturni dan. Prešernov dan in kulturni praznik smo v našem razredu obogatili z ustvarjalno delavnico.
V razred smo povabili našo knjižničarko Urško Sotler. Našemu povabilu se je z veseljem odzvala. Skupaj z njo in s pomočjo njenih spretnih prstov smo izdelali knjižna kazala, miško ali medveda iz blaga.
Po delavnici smo se odpravili v Celjski dom, kjer smo si ogledali predstavo Mary Poppins.
Skupaj smo preživeli ustvarjalen in kulturno obarvan dan.
Kako smo ustvarjali na naši delavnici, si oglejte v spodnji galeriji.

EVROPSKA VAS ŠPANIJA V ŠOLSKI KNJIŽNICI

V letošnjem šolskem letu na naši šoli spoznavamo Španijo. Kot vedno podrobneje spoznavamo Španijo tudi pri pravljičnem krožku. Začeli smo s Pokakano zgodbico, ki nas je spomnila na španske bike, nadaljevali pa s pravljicama s kmetije, Kaj, če? ter Na kmetiji dinozavrov. Spoznali smo slikarja Joana Miroja in njegovo ustvarjanje ter izvedeli, da zelo rad upodablja živali, čeprav jih včasih na njegovih slikah ne prepoznamo. Lotili smo se izdelave slik živali »po Miroju«. Kako nam je uspelo, si oglejte na spodnji fotografiji. 

RADI PIŠEMO Z ROKO

Pisanje z roko je izvirna človekova aktivnost in pomembna spretnost. Spretnosti razvijamo z vajo. Raziskave kažejo, da naši možgani bolje delujejo pri pisanju z roko kot pri pisanju z računalnikom. Informacija, ki jo napišemo z roko, se v spominu zadrži dlje časa. Pri pisanju z roko se nam utrne več idej, ohranjamo pa tudi dolgotrajnejšo pozornost. S tem prispevamo k ohranjanju finih motoričnih spretnosti, ki so potrebne za večstranski razvoj osebnosti. V tednu med 21. in 25. 1. poteka Teden pisanja z roko, ki smo se mu priključili tudi učenci interesne dejavnosti Pravljična ustvarjalnica III. osnovne šole Celje, kamor hodimo učenci 2. in 3. razredov. Ker bomo kmalu praznovali slovenski kulturni praznik, smo najprej prebrali knjigo O dečku, ki je pisal pesmi, potem pa smo se odločili, da z roko zapišemo Prešernovo Zdravljico. Izbrali smo pisane in tiskane črke ter zapisali kitice Zdravljice najlepše, kot smo lahko. Kako nam je uspelo, si oglejte na spodnjih fotografijah, pripravljamo pa tudi razstavo ob slovenskem kulturnem prazniku.

PRIKAZ KLEKLJANJA V 5. RAZREDIH

Klekljanje je star običaj, znan v Idriji. V šoli nam ga je prikazala gospa Urška iz šolske knjižnice. Za klekljanje potrebuješ kleklje, bulo, sukanec, skico (papirc), bucike in košaro. Gospa Urška nam je najprej pokazala, nato pa smo lahko poskusili še sami. Ugotovili smo, da sploh ni tako težko, a vemo, da vzame veliko časa in potrpežljivosti.
Jedrt Birsa, 5.a  

V četrtek, 17. 1. 2019, je v 5. b razred prišla šolska knjižničarka gospa Urška Sotler. Prišla nam je predstavit klekljanje (izdelovanje idrijske čipke). Idrijska čipka je stara obrt, ki izvira iz Idrije in Železnikov. Njen namen je bil dodaten zaslužek za gospodinje. To obrt so opravljale le ženske. Najprej nam je gospa Urška povedala, kaj potrebujemo za klekljanje. To so bucike, nit, plastificiran vzorec, blazino (bulo), napolnjeno z žagovino in košara ali lesen podstavek za blazino. Najprej motiv plastificiramo in ga z bucikami pritrdimo na blazino, napolnjeno z žagovino. Nato klekljamo in čipko pritrjujemo z bucikami na podlago, da je čipka lepo napeta.
Nato nam je gospa Urška pokazala, kako se kleklja. Vsem se je zdelo zanimivo, zato smo lahko poskusili. Ugotovili smo, da klekljanje ni lahko delo, saj v povprečju potrebuješ kar več kot eno leto, da se ga naučiš. Gospa Urška nam je pokazala še nekaj čipk, ki jih je sama naredila.
Pri tej uri sem se veliko naučila in upam, da bomo imeli letos še kakšno podobno šolsko uro.
Maruša Bevc Ribarič, 5. b

PRAVLJIČNA URICA S PRVOŠOLCI

December je prav poseben mesec. Drobne lučke nakazujejo pravljično vzdušje, ki nas čaka na vsakem koraku. Doma, v šoli, v mestu Celju, ki je praznično okrašeno, pa tudi v šolski knjižnici. S prvošolci se v knjižnici pogosto srečujemo, v decembru pa sem jih povabila na prav posebni obisk, pravljični obisk. Učenci so vstopili v okrašeno knjižnico ter se v pravljičnem kotičku posedli na preprogo. 1. a je poslušal pravljico Snežni medo in presenečenje, 1. b pravljico Izgubljeni pingvinček, 1. c pa pravljico Beli medvedek reši severne jelene. Po prijetni zgodbi pa je sledilo ustvarjanje. Učenci so si s pomočjo učiteljic zdelali pravo origami knjižno kazalo, ki bo krasilo njihove knjige ne samo ob božiču, pač pa celo leto. Vas zanima, kakšne oblike so bila kazala? Seveda, v 1. a v obliki medvedka, v 1. b pingvinčka in v 1. c v obliki jelenčka. Le poglejte si, kakšne mojstrovine so nastale!

RAZSTAVA OB 100-LETNICI SMRTI IVANA CANKARJA

Kdor ljubi svojo domovino, jo z enim samim objemom svoje misli obseže vso; ne samo nje, temveč vse, kar je kdaj ljubil in kar bo ljubil kdaj pozneje. Zakaj ljubezen je ena sama in nerazdeljiva; v en kratek utrip srca je stisnjeno vse — mati, domovina, Bog.

To čudovito pesem je zapisal Ivan Cankar, mojster slovenske besede, umetnik slovenskega jezika, pisatelj, pesnik, esejist in politik. Eden najpomembnejših slovenskih pisateljev, predstavnik moderne, se je rodil 10. maja 1876 na Vrhniki in umrl na današnji dan pred 100 leti, 11. decembra 1918 v Ljubljani. Leto 2018 je zato proglašeno za Cankarjevo leto, ko po vsej državi potekajo slovesnosti, razstave in proslave v čast našemu edinstvenemu pisatelju. Tudi na naši šoli smo že v preteklem šolskem letu obeležili 100-letnico Cankarjeve smrti, na današnji dan pa je na šolskih hodnikih na ogled še razstava o Cankarjevem življenju in delu. Vabimo vas, da si jo ogledate in izveste še kaj zanimivega o mojstru slovenske besede, Ivanu Cankarju!

AKTUALNO V KNJIŽNICI: ŠOLSKO LETO 2017/18

OBISKAL NAS JE BIBLIOBUS
V petek, 18. maja, je pred šolo že navsezgodaj pripeljalo vozilo, kakršnega v naših koncih nismo vajeni. Bibliobus Knjižnice Ivana Potrča Ptuj je marsikomu privzdignil obrvi s svojo velikostjo, še bolj pa smo bili navdušeni nad notranjostjo, kjer se je skrivala prava zakladnica najrazličnejših knjig.
Knjižničarka in vodja bibliobusa Tjaša Mrgole Jukič je z veseljem sprejela skupine bralcev (zvrstilo se jih je kar 12) in jim predstavila, kje potujoča knjižnica vozi ter kakšno je njeno poslanstvo. Izvedeli smo, da marsikje v Sloveniji knjige zaradi oddaljenosti knjižnic niso dostopne vsem prebivalcem, zato so vsakega obiska bibliobusa zelo veseli. Z zanimanjem smo poslušali, kakšen je pravzaprav urnik bibliobusa, koliko koles nosi to ogromno zbirko knjig in kako je mogoče, da se med vožnjo ne prevrnejo.

Mlajši učenci so uživali v zabavni interpretaciji pravljice Žabica nagica, starejši pa v zgodbah o starodavni Aleksandrijski knjižnici. Ob koncu obiska so učenci »skočili« še na obisk v šolsko knjižnico, kjer so za prizadevno celoletno branje prejeli sladko nagrado, nekateri pa so se udeležili tudi knjižnega sejma »Knjiga za knjigo«, s katerim smo sklenili še eno uspešno bralno sezono.

 

OBVESTILO OB ZAKLJUČKU TEKMOVANJA ZA BRALNO PRIZNANJE
Maj na naši šoli vsako leto naznanja konec dejavnosti pri tekmovanju za bralno priznanje. Rok za osvojitev bralne značke je petek, 11. maj 2018.
Vse učence, ki ste v letošnjem letu pridno brali, kot po navadi čaka zaslužena zaključna prireditev. Tokrat bo našo šolo obiskala prava pravcata potujoča knjižnica. Gre za bibliobus Knjižnice Ptuj, ki se bo na šolskem dvorišču mudil v petek, 18. maja. S sabo prinaša mamljivi vonj po knjigah in marsikatero zanimivo popotniško zgodbo. Učenci, ki ste osvojili bralno priznanje, si boste bibliobus ogledali po razporedu, ki je objavljen na šolski oglasni deski in spletni strani.
A to še ni vse. Odločili smo se, da letošnji obisk bibliobusa popestrimo tudi s knjižnim sejmom »Knjiga za knjigo«, na katerem boste lahko sodelovali vsi učenci, ki ste osvojili bralno priznanje. Edini pogoj je, da najkasneje pa do srede, 16. maja, v šolsko knjižnico prinesete kakšno knjigo iz svoje zbirke, ki je doma ne potrebujete več. Knjigo boste nato na petkovi zaključni prireditvi zamenjali za katero koli drugo iz kupčka. Knjigo prinesite v šolsko knjižnico, vpisali vas bomo na seznam in vaše sodelovanje na knjižnem sejmu bo potrjeno.
Lep bralni pozdrav,
knjižničar Tadej Gregorc


INTERESNA DEJAVNOST: PRAVLJIČNI KROŽEK

Pravljični krožek v letošnjem šolskem letu vodita Tadej Gregorc in Matic Čadej. Pravljična urica je na sporedu ob četrtkih 0. šolsko uro. Učenci uvodoma prisluhnejo pravljici po izboru mentorjev in nato na izbrano temo ustvarjajo – rišejo, pišejo, dramatizirajo, izdelujejo izdelke itd. Krožek se povezuje tudi z drugo interesno dejavnostjo knjižnice, otroškim gledališčem. Letos smo za predstavo, ki je nastala pri tem krožku, izdelali potrebne rekvizite in sceno.

KULTURA JE KUL: OBISKAL NAS JE ERVIN FRITZ

Letos mineva 100 let od smrti našega velikega književnika in najpomembnejšega predstavnika moderne Ivana Cankarja. Na šoli so v torek, 8. maja, in v sredo, 9. maja 2018, v okviru kulturnih dni potekale dejavnosti za učence predmetne stopnje, s katerimi smo obeležili obletnico njegove smrti. Šestošolci in devetošolci so se na delavnicah spoznavali s Cankarjevim ustvarjanjem, preučevali njegove črtice in v okviru bibliopedagoških ur izdelovali miselne vzorce na temo slovenskih književnikov.

Kulturno dogajanje na šoli je s svojim obiskom popestril pesnik, dramaturg in prevajalcev Ervin Fritz, ki smo ga z veseljem sprejeli v šolski telovadnici in ga povprašali o njegovem življenju in ustvarjanju. Izvedeli smo marsikaj zanimivega o njegovem otroštvu, mladostnih in bolj zrelih poskusih pisanja, predvsem pa smo se posvetili njegovi najbolj znani pesniški zbirki za mlade Vrane. Nekaj pesmi iz zbirke so z deklamacijami predstavili sedmošolci, s prepričljivo interpretacijo pesmi Klateži pa je navdušil tudi avtor sam. Pogovor s pesnikom je vodila učenka 7. b Lina Lukman.

Dvodnevni kulturni program smo sklenili z obiskom osrednjega dogodka v okviru Cankarjevih dni v Celju na Krekovem trgu, kjer smo si privoščili skodelico kave in prisluhnili nekaterim perspektivnim celjskim pesnikom, recitatorjem in drugim gledališkim in glasbenim ustvarjalcem.

 

SREČANJE PETOŠOLCEV Z NATAŠO KONC LORENZUTTI
 
Petošolci, ki so se v letošnjem šolskem letu še posebej izkazali kot vestni in radovedni bralci, so se v okviru letošnjega svetovnega dneva knjige odpravili k Mišku Knjižku, kjer so se udeležili srečanja s slovensko mladinsko pisateljico Natašo Konc Lorenzutti. Z nekaterimi njenimi knjigami so se že prej seznanili pri pouku slovenščine, zato so imeli za pisateljico kar nekaj vprašanj, na katere je z veseljem odgovorila. Navdušila nas je s svojo igrivo sproščenostjo in humorjem. Spregovorila je o tem, kako težko (a obenem hvaležno) je včasih kombinirati “poklic” mame s poklicem pisateljice. Mlade bralke in bralce je navdihnila s svojimi življenjskimi zgodbami, iz katerih smo slišali marsikateri odlomek v njeni domiselni interpretaciji.

Srečanje je minilo še prehitro, a tako je pač v družbi dobrih ljudi in dobrih knjig!


ŠOLSKO LETO 2016/2017

INTERESNA DEJAVNOST ŠOLSKE KNJIŽNICE: GLEDALIŠKI KROŽEK

V okviru dejavnosti šolske knjižnice je v letošnjem šolskem letu deloval tudi dramski krožek za učence II. triade. Učenci krožka so se skozi leto srečevali z osnovami gledališke igre in pridno pripravljali svojo krstno predstavo. V petek, 19. junija, smo se tako udeležili že 3. festivala uličnega gledališča v organizaciji Osnovne šole Frana Roša. Podali smo se v staro mestno jedro  in z gledališčniki drugih celjskih osnovnih šol poskrbeli za pester ulični program, obarvan z glasbo, plesom in dramsko besedo. Ulično gledališče se razlikuje od navadnega, saj v njem niso potrebne kulise, scena in rekviziti so minimalni, igralci in gledalci pa skupaj oblikujejo festivalsko dogajanje. Veliko je tudi prostora za improvizacijo in pristen stik z mimoidočimi.

Učenci so na dogodku sodelovali s predstavo O treh prašičkih in Rdeči kapici, Dahlovo sodobno priredbo starih Disneyevih zgodb. Pri izdelovanju scene za predstavo so učenci krožka in mentor združili moči s 3. skupino oddelka podaljšanega bivanja, ki jo vodi g. Matic Čadej. Učenci so v času OPB obiskali knjižnico in pomagali pri izdelovanju hišice, v kateri so se med predstavo pred velikim zlobnim volkom skrivali prašički. Maske za predstavo pa so izdelali učenci interesne dejavnosti šolske knjižnice Pravljična ustvarjalnica.

Mentor dejavnosti, Tadej Gregorc


NAMESTO ZIMSKEGA SPANJA – ZIMSKO BRANJE

 

Februar je mesec, v katerem s kratkim zamikom obeležimo dva praznika: Prešernov dan, slovenski kulturni praznik, in valentinovo, praznik vseh zaljubljencev.
Nekakšni »kulturni zaljubljenci« smo tudi vsi, ki v letošnjem šolskem letu (ponovno) sodelujemo pri projektu Beremo skupaj – bralni znački za odrasle. Priljubljen način našega kulturnega udejstvovanja je samostojno druženje s knjižnimi prijateljicami, napoči pa tudi čas, ko staknemo glave in »rečemo kakšno« na temo knjig, ki smo jih v zadnjem času prebrali in nas niso pustile ravnodušnih. 14. februarja smo se tako prvič v letošnjem šolskem letu srečali na valentinovi knjižni čajanki, ki je bila – prazniku primerno – posvečena ljubezni. V uvodnem delu je za  lirično vzdušje poskrbela vokalna skupina »In spiritu« iz Vojnika, ki se je predstavila s pestrim repertoarjem ljudskih in umetnih pesmi na temo »ene fabule tiga srca«.
Spontano druženje ob piškotih in čaju je nato spremljala debata na temo branja t. i. trivialne, šund literature, v kateri je ljubezen zelo pogost motiv. V očeh strogih literarnih kritikov je to pogosto »manjvredna« literatura, sodelujoči pa smo z debato v slogu »pro et contra« razpravljali, ali so takšne kritike upravičene ali ne. Predstavili smo svoje izkušnje z branjem »šunda« in ugotavljali, kako lahko tovrstno branje vpliva na naše mlade bralce. Strinjali smo se, da je tudi branje »lahkih« knjig lahko koristno, saj bralca sprošča, občasno pa ga tudi nagovori k višjim bralnim ciljem.

Udeleženci čajanke so ob koncu ostalim postregli s predstavitvami knjig, ki so jih v zadnjem času navdušile (ali pa razočarale). Razšli smo se prijetnih vtisov, v spomin na naše druženje pa so vsi udeleženci prejeli darilca v obliki Valentinčkov, ki so jih izdelali učenci interesne dejavnosti Pravljična ustvarjalnica pod mentorstvom Tadeja Gregorca.

Se beremo na naslednji čajanki!

Gostitelj čajanke, Tadej Gregorc


SODELOVANJE ŠOLSKE KNJIŽNICE IN ODDELKOV OPB

Prvi teden v mesecu oktobru obeležujemo teden otroka. V tem tednu se po vsej Sloveniji organizirajo različni prostočasni, razvedrilni in ustvarjalni programi za otroke v vsej večjih krajih po Sloveniji.

Tudi učenci oddelkov podaljšanega bivanja naše šole so teden, ki je v prvi vrsti namenjen njim, preživeli malce drugače. Manj časa smo posvetili pisanju domače naloge in več sprostitvi, zabavi in ustvarjanju. Pri tem smo združili moči z našo knjižničarko, go. Urško Sotler, ki je z veseljem vodila naše skupine pri ustvarjanju.

 

Posvetili smo se izdelovanju spominkov za skupino gostujočih učencev in učiteljev iz italijanskega Centa. Pod spretnimi prsti drugošolcev in tretješolcev so nastajala knjižna kazala v obliki sovic, ki jih je ga. Sotler sešila iz filca. Učenci italijanske šole so naša darila z veseljem sprejeli in jih bodo še dolgo spominjala na obisk naše šole.

Drugačen pa je bil tudi tedenski obisk šolske knjižnice, ki ga izvajajo vse skupine OPB. Svoj čas smo namenili branju zgodbe Jakec in breskev velikanka, ki je nastala pod peresom priljubljenega angleškega pisatelja Roalda Dahla. Letos namreč obeležujemo stoletnico njegovega rojstva, ob tej priložnosti pa so v SLG Celje pripravili istoimensko otroško predstavo in razstavo najboljših risbic, ki so jih na temo Jakca in breskve velikanke narisali učenci celjskih osnovnih šol. Tudi mi smo sodelovali na njihovem razpisu.


PRVOŠOLCI PRVIČ V ŠOLSKI KNJIŽNICI

V sredo, 28. septembra, je šolska knjižnica zažarela v polnem sijaju veselih in nadobudnih otroških lic. Prvič v tem šolskem letu so nas namreč obiskali naši prvošolci.
Da bi se jim prvi obisk šolske knjižnice kar najlepše vtisnil v spomin, smo jim pripravili topel sprejem. Skupaj smo ugotovili, da je naša šolska knjižnica prostor, namenjen vsem učencem naše šole in da si v njej lahko izposojamo knjige, ne moremo pa jih kar odnesti domov za zmeraj! 
Ker pa je včasih poslušati, kaj piše v knjigi, še zanimiveje kot listati po njej, je gospa knjižničarka otrokom prebrala zanimivo pravljico o tem, kaj se zgodi, ko se želi volk spoprijateljiti z živalmi na kmetiji, ki znajo brati, on pa ne. Poslušali so z napetimi ušesi in uživali v podobah iz pravljičnega sveta.     
Vsak prvošolec je nato v dar prejel knjigo Sedem nagajivih Leopolda Suhodolčana ter žno kazalo s podobo zaspanega medvedka, ki jim bo v pomoč pri branju zgodbic in pravljic skupaj s svojimi starši.


ARHIV

Šolsko leto 2015/2016

Šolsko leto 2014/2015

Šolsko leto 2013/2014

Šolsko leto 2012/2013